Увага, особливі діти!
Мотивація до діяльності. Інтелектуальний розвиток
Як мотивувати і залучати до діяльності дитину із порушеннями інтелектуального розвитку
- Помічати найменші досягнення, хвалити за старанність, радіти успіху дитини.
- За можливістю використовувати наочно-дійове мислення для пояснення, дитина буде зацікавлена процесом.
- Мотивація дитини формується внаслідок її потреб, тому батькам варто звітувати вчителю про мотиваційні методи (потреби) для досягнення результатів в учбовій діяльності дитини.
- Домовитися з батьками дитини про формування домінуючих установок, спрямованих на досягнення успіху.
Що категорично не можна робити з цією категорією дітей
- Внаслідок емоційно-вольової слабкості таких дітей, вони реагують гостро на будь-які подразники. Не можна допускати зайвих звукових, світлових та інших подразників (шум за вікном, надмірно яскраве світло, тощо).
- Особливо важливо не критикувати дитину, її особливості.
- Пояснювати дитині думку потрібно спокійно, іноді варто повторювати декілька разів спокійним тоном, без підвищення голосу.
- Не можна виключати дитину з колективу за її особливість, обмежувати контакт із однолітками. Навпаки, варто познайомити дитину із колективом, провести класний час (бесіду) щодо поведінки з нею.
Підготувала вчитель фізичної культури ЮЛІЯ Назаренко
Корисні посилання
На підтримку педагогів, які навчають дітей з порушеннями слуху
Допомога та підтримка дітям з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні
Діти з порушенням зору в умовах війни
Заняття та вправи для дітей з мовними порушеннями
Вправи для дітей з особливими освітніми потребами ( розвиток мозку 1)
Як сформувати навички гри в дітей з ООП
Лікувальні вправи для дітей з розумовою відсталістю на уроках фізичної культури
ВПРАВИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ З ООП
Психологи проєкту «Підтримай дитину» підготували прості вправи, які допоможуть батькам та педагогам, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, дізнатися більше про емоційний стан малечі. Вправи підійдуть для дітей 3-5 років, їх можна легко виконати за будь-яких умов: удома, в дорозі чи в укритті.
Вправа «Емоції», авторка – Ольга Набоченко
Покажіть дитині малюнок із зображенням котиків та попросіть :
- порахувати кількість тваринок, які вона бачить;
- визначити та пояснити вибір, який котик подобається найбільше;
- описати зовнішній вигляд і настрій котика, який найбільше подобається;
- визначити, який котик за настроєм відповідає настрою дитини.
Можна запропонувати малечі самій продемонструвати ті емоції, які вона бачить у тварин, а потім поговорити з нею про те, що, на думку дитини, відчувають котики і яка причина цих почуттів.
Після розмови про котиків доречно запитати, які емоції відчуває дитина в закладі освіти, на прогулянці, під час сирен тощо.
Дізнатися більше про емоції дитини та її психологічний стан допоможе увага до таких моментів:
- якщо дитина обрала різних котиків у відповідь на питання: «Який котик тобі подобається найбільше?» та «Емоції якого котика схожі на твої власні?»;
- якщо в описі котика дитина першою ознакою вказує його стан (засмучений, веселий, зляканий), а лише потім – вигляд.
Приділяйте увагу відповідям дитини на питання: «З якої причини ці котики відчувають такі емоції? Чому і коли ти відчуваєш подібні емоції?».
Джерело: https://mon.gov.ua/