ЯКЩО, ВИ ХОЧЕТЕ, ЩОБ ЮНАЦТВО ВІДЧУВАЛО
НЕВГАМОВНУ ЖАДОБУ ДО ЗНАНЬ,
ДБАЙТЕ ПРО ГОЛОВНІШІ, НАЙВАЖЛИВІШІ ВОГНИЩА
ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ - БІБЛІОТЕКИ...
В. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ.
Молитва
О, книго! Божа ти рабине!
Народу й роду берегине!
Неопалима купина!
По всіх вертепах, і яскинях,
Неначе зірка провідна,
Великомученице,
Ти Нас освіти і освяти!
І рідну мову - Слово Боже -
Топтало плем'я зловороже.
Кричало: «Не было и нет!»,
Пророчило: «И быть не может!».
Ти свій розкрилювала лет,
І ринув твій небесний спів,
Як грім, на голови катів.
Ти, мов цілющою водою,
Нас причащаєш, колядою
І віщим словом Кобзаря.
Хай воскреса народ з тобою
І правди Божої зоря
Осяє Українську Русь!
За це я, страднице, молюсь.
Молюсь за працьовиті руки,
І світоч правди і науки
Щоб в кожнім серці запалав.
Щоб знали діти і онуки,
Хто, де, коли, за що страждав.
Господь мій! Нас ти не покинь,
Святого Духа на нас злинь! Амінь!
Свою історію шкільна бібліотека ЗСШ№40 веде з 1 вересня 1978 року. Основою стає книжковий фонд школи №29, яку було закрито. Першими бібліотекарями були Ящук Жанна Пантеліївна та Ігнатова Олена Іванівна. Класна кімната на першому поверсі, шість стелажів. Фонд художньої літератури становив 5961 екз. та фонд підручників - 2746 екз.
Зараз бібліотека знаходиться в 4 корпусі школи. Займає дві кімнати: абонемент (56 кв.м.) та книгосховище навчальної літератури (50,1 кв.м.). Сьогодні фонд бібліотеки 15184 екз.художньої літератури і 11599 екз. підручників.
Режим роботи: щоденно з 8.00 до 16.00 вихідні дні : субота, неділя.
Завідуюча бібліотекою Зубкова Зоя Іванівна. Працює з 2000 року. Освіта – вища.
ЗАВДАННЯ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Шкільна бібліотека – невід’ємна частина освітнього процесу. Сприяючи розвитку грамотности, інформаційних навичок, викладання, самоосвіти й залученню до культури, шкільна бібліотека покликана виконувати такі завдання:
- підтримувати й забезпечувати освітні завдання, сформульовані в концепції школи й у шкільній програмі;
- розвивати й підтримувати в дітях звичку й радість читання й навчання, а також потребу користуватися бібліотекою протягом усього життя;
- надавати можливості для створення й використання інформації як заради одержання знань, розвитку розуму й уяви, так і для задоволення;
- спонукати учнів опановувати навичками критичної оцінки й використання інформації поза залежністю від виду, формату й носія та застосувати отримані дані на практиці.
- забезпечувати доступ до місцевих, регіональних, національних і міжнародних ресурсів, а також використувати інші можливості, які повідомляють учням різні ідеї, досвід і думки;
- організовувати заходи, які виховують культурну й соціальну самосвідомість і сприяють емоційному розвітку;
- працювати з учнями, учителями, адміністрацією й батьками, сприяючи реалізації завдань школи;
- відстоювати ідею, що вільний доступ до інформації й інтелектуальна свобода є найважливішими умовами виховання активної зацікавленої цивільної позиції, заснованої на демократичних принципах;
- пропагувати читання, а також ресурси й служби шкільної бібліотеки як усередині школи, так і за її межами.
Для здійснення цих завдань шкільна бібліотека виробляє свою політику, комплектує необхідні ресурси, забезпечує фізичний та інтелектуальний доступ до необхідних джерел інформації.