Школа здоров'я

НЕ НАШКОДЬ СОБІ

Дорогий Друже,

Я знаю, що твої підліткові роки можуть бути непростими. Тобі доводиться стикатись з безліччю нових викликів та змін, і це може бути важко. Але я хочу, аби ти знав, що ти не сам-на-сам з цими випробуваннями.

Твої думки можуть бути складними та лякаючими, але важливо пам’ятати, що є багато людей, які готові підтримати тебе. Навіть якщо тобі здається, що ніхто не розуміє, що відбувається всередині тебе, дозволь мені сказати, що існує надія та шлях до покращення.

Перше, що важливо зрозуміти, це те, що важкий психологічний стан НЕ твоя вина, НЕ прояв слабкості чи недоліка. Він може з’явитися у будь-кого, у будь-якому віці. Твій стан є тимчасовим, і ти можеш його подолати.

Що ти можеш зробити:

Будь ласка, поговори із кимось. Це може бути друг, батьки, вчитель, психолог чи професійний консультант по телефону чи в чаті – дивись контакти нижче. Розкажи про свої почуття, не бійся поділитись тим, що у тебе на душі.

Не ізолюйся. Один із найгірших ворогів  – це самотність. Намагайся проводити час із близькими та друзями, навіть якщо це здається складним. Дбай про своє тіло. Правильне харчування, регулярні фізичні навантаження та нормальний сон зможуть допомогти тобі почуватися краще.

Зроби невеликі кроки. Іноді навіть найменший крок уперед може значно покращити твій стан, надихнути тебе. Не прагни відразу до радикальних змін. Маленькі успіхи є важливими. Такими невеликими кроками до поліпшення є легкі та ефективні вправи, які ти знайдеш в нашому тренажері, розробленому спеціально для тебе: https://happymind.help/teen/

І знай, що всі великі люди, яких ти поважаєш – спортсмени, співаки, актори – всі вони починали з великих труднощів і досягали успіху крок за кроком, не зупиняючись і не здаючись. Я вірю, що ти теж зможеш досягти свого успіху.

Твій помічник HappyMind.Help

Вдих-видих. Картки для дихальних практик стабілізації

Автор
ЮНІСЕФ, Світлана Ройз, Смарт освіта

Дихання – це дія, яку люди рідко коли усвідомлюють. Утім, цей важливий процес дозволяє неабияк впливати на фізичний та емоційний стан. За допомогою дихальних практики ми можемо заспокоїтися, узяти під контроль тривогу та прояви стресу. Практикуючі ці вправи з дітьми, дорослим важливо пам’ятати: до семирічного віку всі процеси – «тілесні». Тобто діти думають, рухаючись. Концентрація уваги, уміння зосередитися на уявному об’єкті поки лиш напрацьовуються. А ще вони не автоматизували лічбу, тож практики, в яких дитина має рахувати секунди тривання вдиху й видиху, можуть бути менш продуктивними, ніж хотілося б, відтак таких вправ тут немає.

Файл для завантаження: Вдих-видих (PDF, 15 МБ)

Перегляд:

Інтерактивні вправи

Показники самоконтролю –

  1.  https://learningapps.org/view29059368
  2.  https://learningapps.org/view29175260

Принципи здорового способу життя - https://learningapps.org/view29119407

Фізичні якості людини - https://learningapps.org/view28551438

Види гімнастики –

  1.  https://learningapps.org/view28481535
  2.  https://learningapps.org/view23864645

Cool Games - https://learningapps.org/view29061792

Рухливі ігри - https://learningapps.org/view29039931

 

Підготувала вчитель фізичної культури                                   ЮЛІЯ Назаренко

Спорт заради розвитку – Національний рекорд «Єднання»

Наш заклад освіти вже традиційно стає учасником фестивалів «Назустріч успіху» Всеукраїнського проєкту «Єдина Україна» за концепцією «Спорт заради розвитку», які проводяться по всім областям України з метою популяризації здорового способу життя.

У Всесвітній день дітей 20 листопада 2023 року вчитель фізичної культури Назаренко Юлія Олександрівна разом з учнями 6-А класу долучилися до встановлення Національного рекорду «Єднання», до якого доєднались 114 045 дітей та 2095 закладів освіти у Всеукраїнській онлайн-руханці в рамках фестивалю «Назустріч Успіху» Всеукраїнського проєкту «Єдина Україна», який проходив у м. Вишневе Київської області.

30 листопада Юлія Олександрівна та учні 6-А класу були учасниками Всеукраїнської онлайн-руханки в рамках фестивалю «Назустріч Успіху», який проходив у смт. Отинія Івано-Франківської області. Вчитель та учні також доєдналися до виконання практичних вправ щодо надання психосоціальної підтримки, психологічної допомоги та покращення ментального здоров’я.

За встановлення Національного рекорду «Єднання», активну участь у Всеукраїнських онлайн-руханках Юлія Олександрівна, учні 6-А класу та заклад освіти отримали іменні дипломи та почесні грамоти.

Разом ми Єдина Україна!

 

Вчитель фізичної культури Назаренко Ю. О. 

КОМПЛЕКСИ вправ з рухової активності та комплекс вправ гімнастики для очей

Із Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (наказ МОЗ України від 25.09.202- № 2205, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за  № 1111/35394)

І. Комплекс вправ гімнастики для очей

  1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
  2. Міцно заплющити очі (рахуючи до 3), розплющити очі та подивитися вдалечінь, рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
  3. Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вліво і вправо, вгору і вниз вказівного пальця витягнутої руки. Повторити 4-5 разів.
  4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

У середньому темпі проробити 3-4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само у лівий бік. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь - на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

II. Примірний комплекс вправ з рухової активності (РА)

РА для покращення мозкового кровообігу

  1. Вихідне положення (в. п.) - сидячи на стільці, 1-2 - відвести голову назад і плавно нахилити назад, 3-4 - голову нахилити вперед, плечі не піднімати. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.
  2. В. п. - сидячи, руки на поясі, 1 - поворот голови направо, 2 - в. п., 3 - поворот голови наліво, 4 - в. п. Повторити 6-8 разів. Темп повільний.
  3. В. п. - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 - махом ліву руку занести через праве плече, голову повернути наліво, 2 - в. п., 3-4 - теж правою рукою. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.

РА для зняття стомлення з плечового поясу та рук

  1. В. п. - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 - праву руку вперед, ліву вгору, 2 - перемінити положення рук. Повторити 3-4 рази, потім розслаблено опустити вниз і потрясти кистями, голову нахилити вперед. Темп середній.
  2. В. п. - стоячи або сидячи, кисті тильним боком на поясі, 1-2 - звести лікті вперед, голову нахилити вперед, 3-4 - лікті назад, прогнутися. Повторити 6-8 разів, потім руки вниз і потрясти розслаблено. Темп повільний.
  3. В. п. - сидячи, руки вгору, 1 зжати кисті в кулак, 2 - розжати кисті. Повторити 6-8 разів, потім руки розслаблено опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.

РА для зняття стомлення з тулуба

  1. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за голову, 1 - різко повернути таз направо, 2 - різко повернути таз наліво. Під час поворотів плечовий пояс оставити нерухомим. Повторити 6-8 разів. Темп середній.
  2. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за голову, 1-3 - кругові рухи тазом в один бік, 4-6 - теж у інший бік, 7-8 - руки вниз і розслаблено потрясти кистями. Повторити 4-6 разів. Темп середній.
  3. В. п. - стійка ноги нарізно, 1-2 - нахил вперед, права рука сковзає вздовж ноги вниз, ліва, згинаючись, вздовж тіла вгору, 3-4 - в. п., 5-8 - теж в інший бік. Повторити 6-8 разів. Темп середній.

РА загального впливу комплектуються з вправ для різних груп м’язів з урахуванням їх напруження в процесі діяльності.

Комплекс вправ РА для молодших школярів на навчальних заняттях з елементами письма

  1. Вправа для покращення мозкового кровообігу. В. п. - сидячи, руки на поясі. 1 - поворот голови направо, 2 - в. п., 3 - поворот голови наліво, 4 - в. п., 5 - плавно нахилити голову назад, 6 - в. п., 7 - голову нахилити вперед. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.
  2. Вправа для зняття стомлення з мілких м’язів кисті. В. п. - сидячи, руки підняти вгору, 1 - стиснути кисті в кулак, 2 - розтиснути кисті. Повторити 6-8 разів, потім руки розслаблено опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.
  3. Вправа для зняття стомлення з м’язів тулуба. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за голову, 1 - різко повернути таз направо, 2 - різко повернути таз наліво. Під час поворотів плечовий пояс оставити нерухомим. Повторити 4-6 разів. Темп середній.
  4. Вправа для мобілізації уваги. В. п. - стоячи, руки вздовж тулуба, 1 - праву руку на пояс, 2 - ліву руку на пояс, 3 - праву руку на плече, 4 - ліву руку на плече, 5 - праву руку вгору, 6 - ліву руку вгору, 7-8 - хлопки руками над головою, 9 - опустити ліву руку на плече, 10 - праву руку на плече, 11 - ліву руку на пояс, 12 - праву руку на пояс, 13-14 - хлопки руками по стегнах. Повторити 4-6 разів. Темп - 1 раз повільний, 2-3 рази - середній, 4-5 - швидкий, 6 - повільний.