Увага, особливі діти!

Пам’ятка для вчителя, який працює з дитиною, що має порушення інтелектуального розвитку

  • Пам’ятайте, що час, протягом якого дитина може концентрувати увагу – 5-7 хвилин, в кращому випадку – 15 хвилин.
  • Матеріал подавайте в доступній формі.
  • З метою активізації активної уваги змінюйте види діяльності.
  • Навчання повинно носити предметно-наочний та практичний характер.
  • Спиратись на більш розвинуті здібності дитини в подоланні недостатності інтелектуальної сфери.
  • Для дітей з низьким рівнем працездатності зменшуйте об’єм завдань.
  • Враховуючи слабку пам'ять, матеріал подавайте малими дозами, з багаторазовим повторенням.
  • Уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності.
  •  Запобігати й адекватно реагувати на зміни в психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини.
  • Закінчуйте заняття, коли дитина втомилась.
  • Відносьтеся з повагою до дитини та її батьків.

Підготувала вчитель фізичної культури                              ЮЛІЯ Назаренко

Мотивація до діяльності. Інтелектуальний розвиток

Як мотивувати і залучати до діяльності дитину із порушеннями інтелектуального розвитку

  1. Помічати найменші досягнення, хвалити за старанність, радіти успіху дитини.
  2. За можливістю використовувати наочно-дійове мислення для пояснення, дитина буде зацікавлена процесом.
  3. Мотивація дитини формується внаслідок її потреб, тому батькам варто звітувати вчителю про мотиваційні методи (потреби) для досягнення результатів в учбовій діяльності дитини.
  4. Домовитися з батьками дитини про формування домінуючих установок, спрямованих на досягнення успіху.

Що категорично не можна робити з цією категорією дітей

  1. Внаслідок емоційно-вольової слабкості таких дітей, вони реагують гостро на будь-які подразники. Не можна допускати зайвих звукових, світлових та інших подразників (шум за вікном, надмірно яскраве світло, тощо).
  2. Особливо важливо не критикувати дитину, її особливості.
  3. Пояснювати дитині думку потрібно спокійно, іноді варто повторювати декілька разів спокійним тоном, без підвищення голосу.
  4. Не можна виключати дитину з колективу за її особливість, обмежувати контакт із однолітками. Навпаки, варто познайомити дитину із колективом, провести класний час (бесіду) щодо поведінки з нею.

 

Підготувала вчитель фізичної культури                              ЮЛІЯ Назаренко

ВПРАВИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ З ООП

Психологи проєкту «Підтримай дитину» підготували прості вправи, які допоможуть батькам та педагогам, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, дізнатися більше про емоційний стан малечі. Вправи підійдуть для дітей 3-5 років, їх можна легко виконати за будь-яких умов: удома, в дорозі чи в укритті.

Вправа «Емоції», авторка – Ольга Набоченко

Покажіть дитині малюнок із зображенням котиків та попросіть :

  • порахувати кількість тваринок, які вона бачить;
  • визначити та пояснити вибір, який котик подобається найбільше;
  • описати зовнішній вигляд і настрій котика, який найбільше подобається;
  • визначити, який котик за настроєм відповідає настрою дитини.

Можна запропонувати малечі самій продемонструвати ті емоції, які вона бачить у тварин, а потім поговорити з нею про те, що, на думку дитини, відчувають котики і яка причина цих почуттів.

Після розмови про котиків доречно запитати, які емоції відчуває дитина в закладі освіти, на прогулянці, під час сирен тощо.

Дізнатися більше про емоції дитини та її психологічний стан допоможе увага до таких моментів:

  • якщо дитина обрала різних котиків у відповідь на питання: «Який котик тобі подобається найбільше?» та «Емоції якого котика схожі на твої власні?»;
  • якщо в описі котика дитина першою ознакою вказує його стан (засмучений, веселий, зляканий), а лише потім – вигляд.

Приділяйте увагу відповідям дитини на питання: «З якої причини ці котики відчувають такі емоції? Чому і коли ти відчуваєш подібні емоції?».

Джерело: https://mon.gov.ua/