Шкільна бібліотека

ЯКЩО, ВИ ХОЧЕТЕ, ЩОБ  ЮНАЦТВО ВІДЧУВАЛО 

НЕВГАМОВНУ ЖАДОБУ ДО ЗНАНЬ,

ДБАЙТЕ ПРО ГОЛОВНІШІ, НАЙВАЖЛИВІШІ ВОГНИЩА

ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ - БІБЛІОТЕКИ...

В. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ.

Молитва  

О, книго! Божа ти рабине!
Народу й роду берегине!
Неопалима купина!

По всіх вертепах, і яскинях,
Неначе зірка провідна,
Великомученице,
Ти Нас освіти і освяти!
І рідну мову - Слово Боже -
Топтало плем'я зловороже.
Кричало: «Не было и нет!»,
Пророчило: «И быть не может!».
Ти свій розкрилювала лет,
І ринув твій небесний спів,
Як грім, на голови катів.
Ти, мов цілющою водою,
Нас причащаєш, колядою
І віщим словом Кобзаря.
Хай воскреса народ з тобою
І правди Божої зоря
Осяє Українську Русь!
За це я, страднице, молюсь.
Молюсь за працьовиті руки,
І світоч правди і науки
Щоб в кожнім серці запалав.
Щоб знали діти і онуки,
Хто, де, коли, за що страждав.
Господь мій! Нас ти не покинь,
Святого Духа на нас злинь! Амінь! 

Свою історію шкільна бібліотека ЗСШ№40 веде з 1 вересня 1978 року. Основою стає книжковий фонд школи №29, яку було закрито. Першими бібліотекарями були Ящук Жанна Пантеліївна та Ігнатова Олена Іванівна. Класна кімната на першому поверсі, шість стелажів. Фонд художньої літератури становив 5961 екз. та фонд підручників - 2746 екз.

Зараз бібліотека знаходиться в 4 корпусі школи. Займає дві кімнати: абонемент (56 кв.м.) та книгосховище навчальної літератури (50,1 кв.м.). Сьогодні фонд бібліотеки 15184 екз.художньої літератури і  11599  екз. підручників.

Режим роботи: щоденно з 8.00 до 16.00 вихідні дні : субота, неділя.

Завідуюча бібліотекою Зубкова Зоя Іванівна. Працює з 2000 року. Освіта – вища.

 

 ЗАВДАННЯ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ

Шкільна бібліотека – невід’ємна частина освітнього процесу. Сприяючи розвитку грамотности, інформаційних навичок, викладання, самоосвіти й залученню до культури, шкільна бібліотека покликана виконувати такі завдання:

  • підтримувати й забезпечувати освітні завдання, сформульовані в концепції школи й у шкільній програмі;
  • розвивати й підтримувати в дітях звичку й радість читання й навчання, а також потребу користуватися бібліотекою протягом усього життя;
  • надавати можливості для створення й використання інформації як заради одержання знань, розвитку розуму й уяви, так і для задоволення;
  • спонукати учнів опановувати навичками критичної оцінки й використання інформації поза залежністю від виду, формату й носія та застосувати отримані дані на практиці.
  • забезпечувати доступ до місцевих, регіональних, національних і міжнародних ресурсів, а також використувати інші можливості, які повідомляють учням різні ідеї, досвід і думки;
  • організовувати заходи, які виховують культурну й соціальну самосвідомість і сприяють емоційному розвітку;
  • працювати з учнями, учителями, адміністрацією й батьками, сприяючи реалізації завдань школи;
  • відстоювати ідею, що вільний доступ до інформації й інтелектуальна свобода є найважливішими умовами виховання активної зацікавленої цивільної позиції, заснованої на демократичних принципах;
  • пропагувати читання, а також ресурси й служби шкільної бібліотеки як усередині школи, так і за її межами.

 Для здійснення цих завдань шкільна бібліотека виробляє свою політику, комплектує необхідні ресурси, забезпечує фізичний та інтелектуальний доступ до необхідних джерел інформації.

Додаткові матеріали
  • У бібліотеці можна…

    • Взяти книжки додому
    • Почитати періодику
    • Підібрати матеріал для реферату
    • Цікаво підготувати домашнє завдання
    • Підготуватися до години інформування
    • Попрацювати з електронними джерелами інформації
    • Знайти відповідь на питання, яке зацікавило
    • Попрацювати з енциклопедіями і довідниками
    • Ознайомитися з книжковими виставками
    • Отримати бібліографічну довідку
    • Взяти участь у літературних іграх

    ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧИТАЧІВ

    1.     Читачі мають право:

  • Бережи книгу:

    1. Носи книги в папці обгорнутими папером. 

    2. Удома відведи їм визначене місце на книжковій полиці. 

    3. Читай книги за чистим столом із чистими руками. 

    4. Перегортай сторінки за правий верхній куток. 

    5. Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив  читатати, вклади закладку. 

    6. Прочитані книжки поверни до бібліотеки. Їх чекають інші читачі. 

    7. Не перегинай книгу під час читання. 

    8. Якщо книга порвалась – обов’язково підклей  її.

    Не  можна:

    1. Перегинати книгу;