Поради учням щодо складання державної підсумкової атестації
До складання ДПА
- Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
- Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати - ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
- Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня - решту питань, четвертого - повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
- Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
- Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
- Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
- Пам’ятайте, що інформація одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
- Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
- Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна.
- Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
- Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
- Не забудьте прийти на консультацію.
- Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
- Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
- Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
- Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
- Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання
Усної державної підсумкової атестації:
- візьміть білет, назвіть його номер;
- сядьте на місце, заспокойтеся;
- прочитайте завдання;
- зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
- складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення,формули, схеми;
- готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
- пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
- починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
- висловлюйтеся логічно;
- супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
- тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно;
- намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5 - 7 хвилин;
- не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам,що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
- не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все,що стосується даної теми;
- не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової державної підсумкової атестації:
- не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
- почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
- не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати , спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим;
- будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
- сконцентруйтеся після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
- прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
- не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
- думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
- перевірте виконане завдання;
- прислухайтеся до своєї інтуїції.
Після складання ДПА
- Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
- Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
- Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Поради батькам учнів щодо складання державної підсумкової атестації
До складання
- Ознайомтеся з порядком проведення державної підсумкової атестації учнів.
- З'ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
- Почніть готувати свою дитину до державної підсумкової атестації завчасно,однак не будьте нав’язливими.
- Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
- Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
- Будьте готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
- Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад, 40 хвилин навчається, 10 - відпочиває).
- Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
- Підтримайте дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.
Під час складання
- Будьте впевнені у знаннях вашої дитини.
- Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
- Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!
Після складання
- Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.
- 65 переглядів