Офіційний розділ
Запорізька спеціалізована школа І—ІІІ ступенів № 40 Запорізької міської ради Запорізької області
— це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних і світових зразків, тобто школа самореалізації особистості, школа життєтворчості.
Діяльність школи базується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації.
Демократизація
Вона передбачає самостійність школи у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довіри між учасниками педагогічної діяльності.
Науковість
Вона передбачає наукове обґрунтування форм, методів і змісту навчання, здійснення завдань з урахуванням результатів наукових досліджень у педагогіці, психології та інших науках.
Гуманізація та гуманітаризація
Вони визначають завдання збереження й відновлення екології людини: її тілесного й духовного здоров'я, сенсу життя, особистої свободи, моральності, щастя, всебічного розвитку, прояву здібностей, обдаровань, талантів.
Культуровідповідність
Вона забезпечує збереження, передачу, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти; орієнтує освіту на виховання людини культури шляхом інтеграції освіти в культуру й, навпаки, культури — в освіту.
Соціалізація
Вона полягає у забезпеченні оптимальних умов для засвоєння й відтворення індивідом соціального досвіду, що свідчить про нормальне, безболісне входження людини в життя суспільства; закладення в освіту механізмів адаптації, життєтворчості, рефлексії, виживання, збереження індивідуальності кожної дитини.
Неперервність, наступність та інтеграція
Вони забезпечують єдність усіх ланок освіти (від дошкільної до вищої), взаємодію школи з іншими закладами освіти й організаціями на основі співдружності, спрямованої на поглиблення, профільність, конкретизацію освітнього процесу, його наступність і цілісність; набуття освіти впродовж усього життя за умови інтеграції та поглиблення набутих раніше знань.
Варіативність
Вона передбачає широкий вибір форм і засобів освіти й виховання як у навчальний, так і позанавчальний час для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів; розвиток факультативних курсів, гуртків, секцій, клубів, студій.
Індивідуалізація
Вона забезпечує розвиток здібностей особистості до самопізнання, саморегуляції, самоконтролю, самоорганізації.
Природовідповідність
Вона полягає у забезпеченні фізичного розвитку дитини, збереженні її здоров'я; особлива увага звертається на розвиток природних потреб, здібностей, виховання її екологічної свідомості.
Гармонізація родинної й шкільної освіти
Вона передбачає створення умов, за яких батьки виступають як перші вчителі й партнери; тісна співпраця з батьками для досягнення спільних цілей розвитку кожної дитини.
Школа в межах часу, передбаченого навчальним планом, самостійно встановлює структуру навчального року за погодженням з управлінням освіти і науки.
Режим роботи школи визначається на основі нормативно-правових актів і за погодженням із територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
Навчання здійснюється в одну зміну. До навчально-виховного процесу залучаються науковці, викладачі вищих навчальних закладів, інші спеціалісти.
- 3620 переглядів