40-РІЧНИЙ ЮВІЛЕЙ ШКОЛИ

На мальовничих берегах Славути-Дніпра, з яких видніється славнозвісний Дніпрогес і легендарна Хортиця, вирує дитяче життя школи №40, яка вводить учнів у світ загальнолюдських цінностей та допомагає їм у виборі особистісно значущої системи моральних орієнтирів.

Школа — велика дитяча країна,
В ній відкривається білий наш світ.
Тут пізнає себе кожна дитина,
І відправляється звідси в політ
.                                          

Іван Радохліб

Школа – слово, яке знає і поважає кожна людина. З цим словом у багатьох з’являється купа спогадів про їхнє шкільне життя: гарні уроки, веселі перерви, контрольні та практичні роботи, вікторини, спортивні ігри і таке інше. Історія кожної школи – це не лише історія вчителів, що працюють у ній, а й історія багатьох поколінь, що вийшли зі стін рідної альма-матері.

Історія нашої школи тісно пов’язана з історією нашого славного міста Запоріжжя. Школа почала народжуватися ще в січні 1978 року, коли Михайлу Федоровичу Ачкасову запропонували посаду директора школи, що тільки будувалася. 

А з 15 серпня цього ж року до роботи вже стали вчителі. Молоді та завзяті жінки мили вікна, класи, розвантажували меблі й мріяли про найкращу школу району.

Тоді вже й почав формуватися кістяк колективу школи, дружна команда однодумців, багато хто з тих, перших учителів, і пропрацювали в школі до кінця своєї трудової діяльності: Н.Я. Ємченко, Т.І. Лимарчук, Л.М. Ішутіна, В.О. Зінченко, Л.Ф. Лисенко, А.А. Понятенко, Г.О. Пастушенко, Н.О. Царегородцева, Н.Д. Панченко, З.І. Трубачова, В.В. Ревюк,  А.О. Кузнєцова, Г.В. Коропець, Л.І. Житіна, А.Я. Подгайная.

В жовтні 2013 року до 35-річчя закладу було відкрито Музей історії школи, основними задачами якого є виховання любові до рідного краю, гордості за свою школу.

З 2002 року заклад працює в режимі спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови; введено вивчення двох додаткових іноземних мов: німецької та французької.

Багато років у школі працює Клуб носіїв мови, що сприяє розвитку комунікативних здібностей учнів, оволодінню англійською мовою на високому рівні, достатньому для подальшого навчання та кар’єри. Знання школярів проявляються на олімпіадах, у захисті творчих робіт Малої академії наук України; у Програмі обміну майбутніх лідерів FLEX і стажуванні їх у США; в інтелектуальних змаганнях і виховних заходах, зокрема Святкування Дня Європи, Модель Засідання ОБСЕ та НАТО.

У школі створені умови для розвитку обдарованих учнів. Робота по виявленню та підтримці талановитих учнів, створенню сприятливої атмосфери, необхідної для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей школярів, дала свої позитивні результати. Це – 51 призове місце у (ІІ) районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2017-2018 н.р., 4 – у (ІІІ) обласному етапі; 4 – у ІІ (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика; 1 – у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика; 3 – у ІІ (районному) етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка; 6 – у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН; 97 – у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок» (осінній), 96 – (весняний); 2 – у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»; 108 – у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»; 76 – у Всеукраїнській олімпіаді з англійської мови «Олімпус»; 37 – у Міжнародній програмі обміну майбутніх лідерів (FLEX); 67 – у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер».

 

В 2014 році була підписана угода з видавництвом Кембриджського університету про те, що Запорізька спеціалізована школа I-III ступенів № 40 з поглибленим вивченням англійської мови отримує назву «Cambridge University Press Educational Partner» та престижний статус Кембриджської школи (Cambridge English School).

Cambridge English Schools – це унікальний інноваційний проект, започаткований експертами двох департаментів Кембриджського університету, а саме: видавництвом Кембриджського університету (Cambridge University Press) та екзаменаційним департаментом Кембриджського університету (Cambridge English Language Assessment). Обидві організації мають широкий досвід та відмінну міжнародну репутацію в освіті.

Програма Cambridge English Schools пропонує нашій школі простий та інтегрований підхід до процесу навчання англійської мови та надає можливість використовувати навчальні та екзаменаційні матеріали, визнані в усьому світі.

З 2015 року школу очолює Ірина Володимирівна Пискунова, професійним кредо якої є «Створення умов для самореалізації та свідомого особистого самовизначення учнів відповідно до їх здібностей та інтересів і підготовка випускників до життя у світі, що змінюється».

У 2018–2019 навчальному році педколектив налічує 72 педагогічних працівника. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до їх фахової освіти. Якісний склад педагогічних працівників (вища та перша кваліфікаційні категорії) становить 82%. 47% вчителів мають педагогічні звання: «Старший учитель» – 15; «Учитель-методист» – 22. 12 членів педколективу нагороджені нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України».

З 1 вересня 2018 року школа працює в умовах Нової української школи, бо саме з початкової ланки почалася реформа шкільної освіти. НУШ – це школа, до якої учням приємно ходити; тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлюватися та бути відповідальними громадянами. Батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця, взаєморозуміння й бажання разом іти до мети. В Країну Знань повели першокласників Олександра Григорівна Шпет (1-А клас), Любов Федорівна Лисенко (1-Б клас) та Олена Миколаївна Мелешко (1-В клас).

Сучасне суспільство потребує виховання самостійних, творчих і відповідальних людей, здатних ефективно взаємодіяти у розв’язанні  соціальних, виробничих і особистих проблем. Тому Місія закладу формулюється так: «Навчити жити». За цим висловлюванням стоїть дуже багато. Перетворювати його на реальність допомагає концептуальна позиція педагогів та учнів: «Не зупинятися на досягнутому, орієнтуватися на перспективу».