Психологічна служба

Якщо людина не знає,
До якого порту вона пливе,
Жоден вітер не буде їй попутним

                                                 Сенека

СИДОРЕНКО ОЛЕНА ЯКIВНА -  соцiальний  педагог

ВIННИК  НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРIВНА - психолог

Основною метою діяльності психологічної служби є :

  • соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
  • здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
  • психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.

Психологічна служба школи

  1. Забезпечує охорону та захист прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях.
  2. Вирішує питання соціального захисту дітей.
  3. Надає допомогу у соціалізації учнів.
  4. Надає консультації з проблемних питань, психологічну підтримку у скрутних ситуаціях.
  5. Дбає про психологічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.
  6. Навчає учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
  7. Здійснює профілактику залежних форм поведінки, девіантної поведінки та насильства в учнівському середовищі.
  8. Здійснює психологічний супровід профільного навчання, сприяє процесу самореалізації старшокласників.
  9. Здійснює просвітницьку роботу щодо здорового способу життя.

Основні напрями роботи соціального педагога

У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога?

Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:

  • Переїзд;
  • Розлучення батьків;
  • Хвороба або втрата близької людини;
  • Народження брата або сестри;
  • Різка зміна матеріального становища в сім'ї;
  • Надходження до дитячого садка або до школи.

Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:

  • Сварки в сім'ї;
  • Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
  • Тривала відсутність дитячого колективу;
  • Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
  • Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;

Якщо дитина:

  • Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
  • Тривало хворіє;
  • Була небажаною дитиною;
  • Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін);
  • Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав'язливі рухи;
  • Проявляє зайве упрямтво;
  • Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
  • Погано спить;
  • Відчуває страхи, кошмари;
  • Погано їсть;
  • Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
  • Надмірно фантазує;
  • Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інще;
  • Проявляє ознаки відставання у розвитку;
  • Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
  • Схильниа до будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
  • Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
  • Тікає з дому;
  • Відчуває страх зробити щось нове;
  • Різко змінює свою поведінку;
  • Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
  • Часто обманює;
  • Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї;
  • Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
  • Зайво слухняна, неініціатівна;

Якщо батьки (або один з них):

  • Відчувають незадоволення сімейним життям;
  • Відчувають почуття хронічної втоми;
  • Часто перебувають у пригніченому настрої;
  • Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
  • Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
  • Починають відчувати невротичні розлади (нав'язливі думки, страхи, нервові виснаження та інще).

Поради соціального педагога: