Перший крок у науку

Мала академія наук України – загальнодержавний науково-громадський проект, спрямований на пошук, підтримку, сприяння творчому розвитку обдарованих, здібних до наукової діяльності учнів. Вона створювалась і розвивалась під керівництвом Міністерства освіти і науки України за участю Національної академії наук України та її науково-дослідницьких інститутів, вищих навчальних закладів усіх регіонів України. Наукова робота в МАН – це перша творча робота учня. Це підсумок та систематизація вмінь та навичок, які набув учень безпосередньо працюючи зі своїм науковим керівником. Написання науково-дослідницької роботи – це довгий, цікавий, сумісний проект, над яким працює учень під керівництвом вчителя.

У вересні місяці починається кропітка робота з підготовки до написання контрольної роботи з профільного предмета, та паралельно йде збір та обробка дослідних даних, узагальнення та систематизація знань з обраної проблеми, проводяться опитування та статистичні дослідження.

У грудні учні-члени МАН пишуть контрольну роботу з профільного предмета і починають оформлювати науково-дослідницьку роботу. Вимоги до науково-дослідницької роботи такі ж, як і для курсових та дипломних робіт у ВНЗ, отже учні отримують знання, які їм дозволять бути лідерами у навчанні.

Січень-лютий присвячений підготовці презентаційних матеріалів: плакатів, проектів. Значна увага приділяється написанню доповіді та удосконаленню ораторського мистецтва, тому що дуже складно виступати перед незнайомими людьми та відповідати на запитання опонентів та журі, а потім приймати участь у науковій дискусії.

18 лютого на базі Запорізького національного університету  відбувся ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Цього року 5 учнів нашої школи  захищали свої наукові проекти. Всі роботи відповідали тим вимогам: і за змістом, і за формою, що висуваються до наукової праці. У роботах розглядались різноманітні проблеми, узагальнені та критично осмислені теоретичні передумови їх вирішення, обгрунтовані та розроблені наукові положення, а також рекомендації з використанням отриманих результатів.

На розсуд суддів були представлені науково-дослідницькі роботи, які посіли відповідні місця:

Секція: соціологія

  • І місце – «ФОРМУВАННЯ МЕНТАЛІТЕТУ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ». Роботу виконала: Данилюк Наталія Олександрівна, учениця 10-А класу, керівник: Кулініч О.П.;

Секція: англійська мова

  • ІІІ місце –  «ФУНКЦІОНУВАННЯ НЕОЛОГІЗМІВ В СУЧАСНОМУ АНГЛІЙСЬКОМУ МОЛОДІЖНОМУ СЛЕНГУ». Роботу виконала: Леус Олена Олександрівна, учениця 10-Б класу, керівник Апеніна-Гаврикова О.В.;

Секція: французька мова

  • І місце –  «ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОМОВИ КАНДИДАТА НА ПОСТ ПРЕЗИДЕНТА ФРАНЦІЇ ЕММАНЮЕЛЯ МАКРОНА». Роботу виконав: Левицький Дмитро Євгенійович, учень 10-Б, керівник Петренко В.Д.
  • «ПРО МЕТОДИ РОЗМЕЖУВАННЯ ОМОНІМІЇ ТА ПОЛІСЕМІЇ». Роботу виконала: Марценюк Анастасія Костянтинівна, учениця 11- А класу, керівник Бутко А.А.

Секція: німецька мова

  • ІІІ місце – «ГРАМАТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕКЗОТИЗМІВ У МОВІ НІМЕЦЬКОЇ ПРЕСИ». Роботу виконала: Ландар Ксенія Владиславівна, учениця 10-Б, керівник Сидоренко А.С.

Отриманий результат свідчить про те, що вся діяльність педагогічного колективу школи спрямована не тільки на забезпечення прав учнів на загальну середню освіту, організацію їх навчально-пізнавальної діяльності, а насамперед на розвиток обдарованостей і здібностей учнів, їхнього творчого потенціалу.

Перемога в цьому престижному конкурсі надає можливість учням не тільки розвинути та продемонструвати свої знання, не тільки приносить заслуговані нагороди,  звільнення від здачі державної підсумкової атестації у 9 та 11 класах з відповідних предметів, це насамперед – школа життєвого досвіду, який набувають майбутні студенти вищих наукових закладів освіти, а саме це і є основним завданням школи.

Коляда С.В., заступник директора з НВР