Перший крок у науку

Мала академія наук України – загальнодержавний науково-громадський проект, спрямований на пошук, підтримку, сприяння творчому розвитку обдарованих, здібних до наукової діяльності учнів.

Вона створювалась і розвивалась під керівництвом Міністерства освіти і науки України за участю Національної академії наук України та її науково-дослідницьких інститутів, вищих навчальних закладів усіх регіонів України.

Наукова робота в МАН – це перша творча робота учня. Це підсумок та систематизація вмінь та навичок, які набув учень безпосередньо працюючи зі своїм науковим керівником.

Написання науково-дослідницької роботи – це довгий, цікавий, сумісний проект, над яким працює учень під керівництвом вчителя.

У вересні місяці починається кропітка робота з підготовки до написання контрольної роботи з профільного предмета, та паралельно йде збір та обробка дослідних даних, узагальнення та систематизація знань з обраної проблеми, проводяться опитування та статистичні дослідження.

У грудні учні-члени МАН пишуть контрольну роботу з профільного предмета і починають оформлювати науково-дослідницьку роботу. Вимоги до науково-дослідницької роботи такі ж, як і для курсових та дипломних робіт у ВНЗ, отже учні отримують знання, які їм дозволять бути лідерами у навчанні.

Січень-лютий присвячений підготовці презентаційних матеріалів: плакатів, проектів. Значна увага приділяється написанню доповіді та удосконаленню ораторського мистецтва, тому що дуже складно виступати перед незнайомими людьми та відповідати на запитання опонентів та журі, а потім приймати участь у науковій дискусії.

19 лютого на базі Запорізького національного університету  та Класичного приватного університету відбувся ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Цього року 6 учнів нашої школи  захищали свої наукові проекти. Всі роботи відповідали тим вимогам: і за змістом, і за формою, що висуваються до наукової праці. У роботах розглядались різноманітні проблеми, узагальнені та критично осмислені теоретичні передумови їх вирішення, обгрунтовані та розроблені наукові положення, а також рекомендації з використанням отриманих результатів.

На розсуд суддів були представлені науково-дослідницькі роботи, які посіли відповідні місця:

Секція: англійська мова

  • ІІІ місце –  «Компонентний аналіз сленгів англійської та української мов в рамках тематики «Friendship» (дружба) – «Enmity» (ворожнеча)», Хайленко Олена, учениця 10-Б класу (науковий керівник: Сокол В.В.);
  • ІІІ місце – «Загальнонаукова лексика в англійських та українських технічних текстах», Савеленко Анастасія, учениця 10-Б класу (науковий керівник: Степаненко-Пайпер Л.В.).

Секція: французька мова

  • ІІ місце –  «Лексико-граматичний аналіз промови кандидата на пост президента Франції Франсуа Олланда», Бігдан Дар’я, учениця 9-Б класу (науковий керівник: Петренко В.Д.)

Секція: соціологія

  • ІІ місце – «Формування української політичної нації під час глобальних світових конфліктів», Волков Андрій, учень 11-А класу (науковий керівник: Кулініч О.П.);

Секція: історічне краєзнавство

  • ІІІ місце – «Нестор Махно. Анархічне Гуляйполе», Шматько Валерія, учениця 11-А класу (науковий керівник: Кулініч О.П.).

Секція: психологія

  • ІІІ місце –  «Вплив темпераменту дітей молодшого шкільного віку на результативність під час вивчення англійської мови», Яковенко Єлизавета, учениця 9-Б класу (науковий керівник: Вінник Н.О.).

Отриманий результат свідчить про те, що вся діяльність педагогічного колективу школи спрямована не тільки на забезпечення прав учнів на загальну середню освіту, організацію їх навчально-пізнавальної діяльності, а насамперед на розвиток обдарованостей і здібностей учнів, їхнього творчого потенціалу.

Перемога в цьому престижному конкурсі надає можливість учням не тільки розвинути та продемонструвати свої знання, не тільки приносить заслуговані нагороди,  звільнення від здачі державної підсумкової атестації у 9 та 11 класах з відповідних предметів, це насамперед – школа життєвого досвіду, який набувають майбутні студенти вищих наукових закладів освіти, а саме це і є основним завданням школи.

Коляда С.В., заступник директора з НВР